Het nieuwsarchief

Speciale rondleidingen in het Anton Pieck Museum

Er wordt om de maand op de 1e zondag een speciale rondleiding gegeven in het Anton Pieck Museum. Starttijd is 14:30 uur en de kosten zijn € 12,50 p.p. inclusief een consumptie.
16 januari 2023/door moderator

Driekoningen

Driekoningen is een christelijke feestdag die elk jaar op 6 januari werd gevierd. Het feest ontstond in de vierde eeuw in het oosters Christendom.
5 januari 2023/door moderator

Kerstavond

De kerstvertelling inspireerde Anton Pieck tot het maken van 12 prachtige illustraties in kleur en zwart wit. De oude Scrooge, Marley en Bob Cratchit komen in deze sfeervolle illustraties haast tot leven.
24 december 2022/door moderator

Workshop: “tekenen met Loes Riphagen”

Op donderdag 5 januari 2023 geeft Loes Riphagen een tekenworkshop voor kinderen van 5 tot en met 11 jaar in het Anton Pieck Museum. VOLGEBOEKT!
23 december 2022/door moderator

Dag van de muzikanten, Anton Pieck’s humor

Pieck’s humor zie je in vele tekeningen. Eigen grappige ervaringen en waarnemingen verwerkte Anton Pieck ook regelmatig tekeningen, zoals bijvoorbeeld in ‘Het muziekavondje’.
17 november 2022/door moderator

Landelijke intocht Sinterklaas

Anton Pieck was dol op de winter en ook op het Sinterklaasfeest.
We kennen van hem een klein meisje dat verlekkerd staat te kijken naar alle snoep, uitgestald op een sinterklaastafel.
12 november 2022/door moderator

Workshop tekenen met Loes Riphagen wederom een groot succes

Op 26 oktober gaf Loes Riphagen een uitverkochte workshop aan kinderen van 5 tot en met 11 jaar.
31 oktober 2022/door moderator

Workshop door Loes Riphagen in het Anton Pieck Museum

Volgeboekt!Workshop tekenen door Loes Riphagen voor kinderen van 5 t/m 12 jaar, waarbij deelnemers hun eigen illustratie maken.
12 oktober 2022/door moderator

Opening ‘Hellingbaan’

Op donderdag 15 september werd bij de entree van het Anton Pieck Museum onder toeziend oog van een klein aantal genodigden de nieuwe 'Hellingbaan’ geopend.
17 september 2022/door moderator