Het nieuwsarchief

‘Jaarlijks vrijwilligersuitje Anton Pieck Museum’

Op 13 september werd weer door het bestuur van het Anton Pieck Museum het jaarlijkse vrijwilligersuitje georganiseerd. Dit keer naar het Kröller Müller Museum.
14 september 2022/door moderator

Workshops door Loes Riphagen in het Anton Pieck Museum

In augustus heeft Loes Riphagen drie exclusieve workshops gegeven, waarbij deelnemers hun eigen illustratie maken.
2 augustus 2022/door moderator

Opening twee nieuwe exposities

Druk bezochte opening van twee nieuwe exposities in het Anton Pieck Museum, Hans en Grietje en het Atelier met Loes Riphagen.
26 juni 2022/door moderator

Hans en Grietje en het Atelier met Loes Riphagen

Op zaterdag 25 juni zijn er twee nieuwe exposities in het Anton Pieck Museum geopend; Hans en Grietje en het Atelier met Loes Riphagen.
24 juni 2022/door moderator

90-jarige tekent, geïnspireerd door Anton Pieck

Rein Kuppens tekent, geïnspireerd op Anton Pieck en leent een werk uit aan het Anton Pieck Museum voor de wand Pieck Inspireert.
21 juni 2022/door moderator

Op reis met Anton Pieck in Museum Nienoord

Pieck reisde graag en maakte geen foto's maar tekeningen van wat hij zag. Hij wist de sfeer van iedere locatie treffend vast te leggen.
17 juni 2022/door moderator

Workshop etsen

Druk jouw zelfgemaakte ets af op de originele etspers van Anton Pieck, en neem het kunstwerk mee naar huis.
1 mei 2022/door moderator

Nieuwe tekeningen bij Pieck Inspireert

Nieuwe aanwinsten voor de hoek Pieck Inspireert; tekeningen van Tijn Tempelaars (16) en Wim Dingemans (65) in het Anton Pieck Museum.
21 februari 2022/door moderator

Anton Pieck Journaal 2021

Het Anton Pieck Journaal 2021 met veel informatie over de activiteiten van het afgelopen jaar, een vooruitblik naar 2022.
9 februari 2022/door moderator