Het nieuwsarchief

Dag van de Arbeid

Tot zijn laatste dag tekende Anton. Op zijn tekenplankje lag in november 1987 deze kalenderplaat van de Zwarte Bijlsteeg in Amsterdam. Met de bedoeling er de volgende dag weer mee verder te gaan ...
1 mei 2021/door moderator

Uniek Moederdag cadeau

Als u een uniek Moederdag cadeau zoekt, dan heeft het Anton Pieck Museum de oplossing voor u. Prachtige sieraden, ontworpen voor het Anton Pieck Museum.
25 april 2021/door moderator

Flappie en zijn hondje Dinky

In het kader van de boekenweek brengen we Flappie en zijn hondje Dinky’ onder de aandacht.
6 maart 2021/door moderator

Roodkapje en de wolf zijn prachtig ingekleurd

Enkele van de inzendingen zijn hier te bewonderen.
5 maart 2021/door moderator

Anton Pieck’s compliment

Ik heb altijd met grote warmte en waardering teruggedacht aan de mensen die aan de Efteling gewerkt hebben omdat ze zo met volle overgave alles hebben gedaan.
1 maart 2021/door moderator

Expositie “Er was eens …” verlengd

Expositie ‘Er was eens…’ in samenwerking met de Efteling verlengd tot 1 juni
28 februari 2021/door moderator

Unieke beelden: Zo werd in 1952 het Sprookjesbos gebouwd

In De Stentor: Zo werd in 1952 het Sprookjesbos gebouwd
14 februari 2021/door moderator

Winterse taferelen

Anton Pieck is vooral bekend geworden door de winterse taferelen die hij maakte voor de kerst- en nieuwjaarskaarten en de vele kalenderplaten.
9 februari 2021/door moderator

Winterse kalenderplaat

Deze winterse kalenderplaat laat Anton Piecks voorliefde voor (herfst en) winter duidelijk zien. Het is bijna te voelen. Werken waarbij je als vanzelf je warme trui aan trekt. #warmetruiendag
4 februari 2021/door moderator