Roodkapje en de wolf zijn prachtig ingekleurd

In de voorjaarsvakantie tot 1 maart 2021, zijn er leuke kleurplaten van roodkapje en de wolf gemaakt en ingestuurd. Enkele van de inzendingen zijn hieronder te bewonderen. Klik op de afbeelding om deze te vergroten en blader om alle afbeldingen te zien.

De prijswinnaars hebben de pen al thuis ontvangen.

Roodkapje en de wolf zijn op zoek naar een beetje kleur, wie wil er helpen?

Wat leuk dat je de kleurplaten van het Anton Pieck Museum & de Efteling hebt gevonden. In de voorjaarsvakantie heb je vast wel tijd om hier iets moois van te maken!

Zoals je kunt zien kun je kiezen voor Roodkapje of voor de Wolf.

En misschien kun je ook al lezen en dan zie je dat er ook ‘Efteling’ boven staat. Weet je dat Anton Pieck heeft geholpen bij het maken van De Efteling? Hij heeft getekend hoe alles in het Spookjesbos van de Efteling eruit moest zien. Toen de eigenaar van de Efteling hem vroeg voor het maken van de tekeningen wilde hij dat eerst niet. Maar ze hebben het nog een keer gevraagd en toen zei Anton Pieck gelukkig: ’Ja, ik doe het’. En je kunt wel zien dat hij er met heel veel plezier aan gewerkt heeft.

En nu is er een tentoonstelling over de Efteling in het museum.

Daar kun je Langnek en De Kikkerkoning en de Chinese Nachtegaal zien en horen en nog veel meer figuren uit de Efteling.

Roodkapje en de Wolf zijn er nog niet. Zij willen ook heel graag een tijdje bij ons in het museum logeren en dat gaat ook gebeuren. In juni kun je de tekeningen die Anton Pieck maakte van Roodkapje en de Wolf in het museum komen bekijken. En weet je wat extra leuk is? Je kunt dan ook de echte tekeningen van het boek van Charlotte Dematons bekijken! Het boek over de letterdief.  Die hangen dan ook in het Anton Pieck Museum omdat Charlotte net zoveel aan tekenen houdt als Anton Pieck vroeger.

Wij zouden het heel leuk vinden als jij Roodkapje of de Wolf of misschien wel allebei, prachtig gaat inkleuren. Het is winter op de kleurplaat en ze hebben beiden een lekkere warme sjaal om.

Insturen van jouw kleurplaat

Het museum is nog steeds gesloten vanwege de corona maatregelen, dus je kunt de kleurplaat niet inleveren bij een bezoek aan ons museum. Daarom kan je jouw tekening opsturen:

• per e-mail (in-gescand of als foto) naar info@antonpieckmuseum.nl
  • per post naar Anton Pieck Museum, Noordwal 31, 8051 ES HATTEM

De mooiste kleurplaten plaatsen we op deze pagina zodat iedereen deze kan bewonderen.

Anton Pieck Penseel balpen

Onder de geplaatste kleurplaten die voor 1 maart zijn ingestuurd, wordt binnen 4 leeftijdscategorieën een unieke Anton Pieck penseel balpen verloot:0-4 jaar, 5-6 jaar, 7-8 jaar en ouder dan 8, jaar.

Veel plezier bij het kleuren en wie weet, tot ziens!

Download kleurplaat roodkapje

Download kleurplaat wolf