Grappige illustraties over Opa Jan van Marius van Dokkum

Opa Jan

Onder de titel Opa Jan heeft de beroemde kunstenaar en illustrator Marius van Dokkum al acht humoristische prentenboeken uitgebracht.

De chaotische Opa Jan is de hoofdpersoon.

Het is een echte rommelkont met héél veel huisdieren. Voor hem is niets te gek en de avonturen zijn altijd spannend en doorspekt met de typische Marius van Dokkum humor. In de expositie kun je een selectie uit de originele aquarellen over Opa Jan zien uit alle acht boeken. Kom genieten van de leukste voorstellingen met de thema’s Opa Jan op Weg, Opa Jan in de puree, Opa Jan en zijn beroemde vrienden, de dieren van Opa Jan en Thuis bij Opa Jan. Aan de grote tekentafel kun je ontdekken hoe het in het Anton Pieckmuseum een echte janboel kan zijn! Je kunt er zelf gaan tekenen als Marius van Dokkum. Je krijgt hulp met tips en sjablonen. Hoe leuk zou het zijn als jij een dag van jouw Opa Jan tekent?

De expositie ‘Grappige illustraties over Opa Jan van Marius van Dokkum‘ is nu te zien t/m januari 2025.