Unieke beelden: Zo werd in 1952 het Sprookjesbos gebouwd

Artikel in De Stentor van 12 februari 2021

In online versie van De Stentor wordt in de rubriek korte rapportages unieke beelden getoond: “Zo werd in 1952 het Sprookjesbos gebouwd”.

Lees hier het artikel in De Stentor “.

Deze bijzondere video brengt de bouw in 1952 van het Sprookjesbos in de Efteling in beeld.

Het nooit eerder vertoonde filmpje laat uitgebreid zien hoe verschillende iconische sprookjestaferelen begin jaren vijftig tot leven kwamen.

Het hele filmpje: “Zo werd in 1952 het Sprookjesbos gebouwd” is te zien op www.looopings.nl.

Een bijzondere historische video brengt de bouw van het Sprookjesbos in de Efteling in beeld.

Het Sprookjesbos opende in 1952 met tien sprookjes. De ruim zeven minuten durende video, afkomstig uit het archief van Foto Korthout, werd op YouTube gezet door Heemkundekring de Ketsheuvel.

Tot juni 2021 is in het Anton Pieck Museum de expositie “Er was eens …” nog te zien. Hier worden de originele ontwerptekeningen van de eerste 10 sprookjes van het Sprookjesbos getoond en herleven deze 10 sprookjes voor jong en oud.

De Stentor: Zo werd in 1952 het sprookjesbos gebouwd
loopins.nl: Zo werd in 1952 het sprookjesbos gebouwd