Nieuwe tekeningen bij Pieck Inspireert

Het Anton Pieck Museum wil met haar collectie de bezoeker stimuleren om ook te tekenen. Het werk van Pieck inspireert en bevordert onze fantasie en ons voorstellingsvermogen. In de ontvangsthal van ons museum hebben we een bijzondere wand ingericht met werken die door bezoekers zijn gemaakt. Anton Pieck is voor hen ook dé inspiratiebron.

Een maand gewerkt aan ‘Waard in de Herberg’

Een jaar geleden verraste de toen 15-jarige Tijn Tempelaars uit Dongen ons met zijn prachtige tekening. Afgelopen zaterdag kwam hij zijn nieuwste tekening brengen. Hij heeft er een maand aan gewerkt. Zijn ‘Waard in de Herberg’ is vanaf nu te bewonderen aan de speciale Pieck Inspireert-muur. Tijn is zeer gedreven en tekent iedere dag. Hij wil zichzelf steeds verder ontwikkelen terwijl hij, net zoals Pieck, analoog blijft werken. Hij is nu al een meester in het kleurgebruik en zijn composities kloppen precies. Tijn mocht aan conservator Judith Bartel zijn tekening officieel overhandigen in de werkhoek van Anton Pieck die in het museum is opgesteld. Judith Bartel is zeer onder de indruk van het werk van Tijn. ‘In deze tijd van computers en jeugd die graag tijd doorbrengt met het spelen van games is het prachtig om te zien hoe Tijn zijn passie voor het tekenen gewoon blijft volgen. Hij is heel authentiek en heeft veel talent. Ik hoop dat hij er straks zijn beroep van kan maken want hij heeft echt een gave. We zijn als museum heel blij dat we zijn werk mogen laten zien.”

Anton Pieck prenten op magnifieke wijze ingekleurd

Niet alleen van Tijn is een nieuwe tekening te zien. Ook door Wim Dingemans (65) uit Sprang-Capelle is een nieuwe tekening aangeboden. Wim is in het dagelijks leven verpleger en vindt zijn ontspanning in het creatieve. Hij print prenten van Pieck uit die hij vervolgens op magnifieke wijze inkleurt. Hij is al jarenlang een grote fan van het werk van Anton Pieck en komt ook met enige regelmaat naar ons museum. Conservator Judith Bartel kijkt uit naar zijn volgende bezoek om hem persoonlijk te ontmoeten: “Het mooie van Wim vind ik dat hij zijn uitlaatklep heeft gevonden in het creatief bezig zijn. Dat kan dus ook met het inkleuren van bestaande prenten. Wim oefent zijn hobby heel gedreven en nauwkeurig uit en het is prachtig om te zien wat hij maakt. Voor ons als museum laat het ook zien dat Pieck inspireert en dat willen we ook graag blijven uitdragen. Omdat mensen zoals Wim het ook leuk vinden om hun werk te delen, kunnen we op die manier ook weer andere bezoekers stimuleren om het potlood op te pakken. Pieck zou het vast mooi hebben gevonden!”.

Deze werken zijn in het museum te zien op de wand “Anton Pieck inspireert”.

Conservator_Judith_Bartel_neemt_de_nieuwe_tekening_in_ontvangst
Tijn_Tempelaars_16_jaar_tekent_zovaak_hij_kan