De laatste weken van de expositie ‘Het Atelier met Loes Riphagen’

Tot en met zondag 19 maart heeft u nog de kans om de unieke, interactieve tentoonstelling van Loes Riphagen te bekijken in het Anton Pieck Museum!

Het Atelier

Leer tekenen met illustrator Loes Riphagen

Loes Riphagen (1983) exposeert haar meest recente boek is ‘Kom mee, Kees’, over kikker Kees die met zijn vader een mooi en spannend avontuur beleeft. De illustraties voor dit boek zijn in het Anton Pieck Museum te bewonderen.

Haar andere recente boek ‘Coco kan het!’ gaat over kleine vogel Coco die haar best doet om te gaan vliegen. In 2021 werd dit boek uitgeroepen tot Prentenboek van het Jaar. Er zijn inmiddels meer dan 100.000 exemplaren van verkocht. Van dit boek zijn hier Loes haar meest favoriete illustraties tentoongesteld.

Op dit moment heeft Loes twintig prentenboeken uitgebracht waarvoor zij zowel de tekst als de illustraties maakte. Haar werk is over de hele wereld verschenen.

Loes stimuleert iedereen om ook zelf aan de slag te gaan en heeft daartoe filmpjes en knutselopdrachten op haar website staan: www.loesriphagen.nl. Je kunt haar ook op instagram volgen @loes_riphagen.

Aan de tekentafel in ons Atelier kun je haar voorbeelden zien en zelf aan de slag gaan. Als je wilt, mag je je illustratie ophangen aan de hoge wand. Zo maken we samen de leukste tentoonstelling!

De expositie ‘Kom tekenen in Het Atelier met Loes Riphagen’ is nog te zien t/m 19 maart 2023.

Loes Riphagen en Coco