Vertelmiddagen in het Anton Pieck Museum

Sinds 9 juli is in het Anton Pieck Museum in Hattem de expositie “De sprookjes van Grimm” te zien. De tentoonstelling laat 50 originele tekeningen zien voor het boek “Sprookjes van de Efteling” als ontwerptekeningen voor het sprookjesbos in de Efteling.

Hiermee sluit het museum aan bij de activiteiten rond het Grimmjaar in Zwolle.

In het kader van deze tentoonstelling zal op zondag 22 juli en op zondag 12 augustus tweemaal een sprookje van Grimm verteld worden. Om 14.00 uur én om 15.00 uur zal verhalenvertelster Greet Bakker in een sfeervolle ambiance zowel de jeugd als de ouderen weten te boeien. Sprookjes zijn tijdloos en kunnen keer op keer opnieuw verteld worden. De thematiek is voor iedereen herkenbaar. Voor en na de vertellingen kan in het gehele museum het werk van Anton Pieck bewonderd worden. Ook de tijdelijke exposities zijn toegankelijk en de museumwinkel is eveneens geopend.

Naast de reguliere entreeprijs is er een toeslag van € 1,00 voor volwassenen en € 0,50 voor kinderen tot 12 jaar. Vrienden van het Museum en Museumkaarthouders hebben, zoals gebruikelijk, gratis toegang tot het museum en betalen alleen de toeslag.

Het Anton Pieck Museum in Hattem toont een vaste en één of meer thema-exposities waarbij een zo compleet mogelijk en gevarieerd overzicht van de werken van graficus/illustrator Anton Pieck wordt gegeven. De Efteling is zijn geesteskind maar het grote publiek kent hem voornamelijk als illustrator van boeken en nostalgische kalenderplaten.