Groot succes voor viering 35-jarig jubileum Anton Pieck Museum

Onder grote belangstelling werd op vrijdag 6 september j.l. de openingsavond van het jubileumweekend in de Andreaskerk bezocht.

Hans van Lier, kleinzoon van Anton Pieck haalde samen met de aanwezigen herinneringen op over (de verjaardagskaarten van) Anton Pieck.

Daarna gaf Han van Hagen op cabaratesque wijze een zeer boeiend verhaal over Anton Pieck en de belangstellenden hingen dan ook aan zijn lippen.

Onder de klanken van het orgel bespeeld door Joop Stam verlieten de aanwezigen de kerk en werd koers gezet naar het museum waar burgemeester Jan-Willem Wiggers de jubileumexpositie “Er is er één jarig” op ludieke wijze opende. Samen met Anneke Nitrauw, conservator van het Anton Pieck Museum, knipte hij het lintje door. Even daarvoor werd ze door de directeur, Mathilde Stam in het zonnetje gezet voor haar tomeloze inzet de afgelopen 35 jaar voor het Anton Pieck Museum. Anneke draagt het stokje als conservator per januari 2020 over aan Francine Oonk, achterkleindochter van Anton Pieck.

Het feest werd voortgezet op zaterdag 7 september waar het “Anton Pieck draaiorgel” zo’n 300 bezoekers naar het museum trok. De bezoekende kinderen konden zich vermaken met Oud-Hollandsche spelletjes en een workshop “Maak je eigen verjaardagskaart”.

Het museum kan dan ook terugkijken op een heel stijlvol en feestelijk jubileum waar veel belangstelling voor was.

De jubileumexpositie “Er is er één jarig” met niet eerder vertoonde verjaardagskaarten die Anton Pieck voor zijn (achter-)kleinkinderen maakte is te zien tot januari 2020.

Openingsavond van het 35 jarig Jubileum Anton Pieck Museum
Anton Pieck Museum - Openingsavond 35 jarig jubileum