Gelderse Museumdag: Een groot succes!

Op zaterdag 18 oktober bezochten bijna 350 bezoekers het Anton Pieck Museum en het Voerman Museum in Hattem in het teken van de Gelderse Museumdag! De speciale museumspeurtocht werd door de vele kinderen enthousiast uitgevoerd waarna ze werden ‘vereeuwigd’ in de sprookjesachtige binnentuin.

De portretfoto’s en sfeerbeelden zijn te bekijken op onze Facebookpagina.

Op zaterdag 18 oktober kon men voor slechts 1 euro kennis maken met het schilderachtige Anton Pieck Museum.

Tijdens de Gelderse Museumdag was er speciaal voor kinderen een speurtocht met teken- en kijk opdrachten. Hiermee maakten de kinderen in korte tijd kennis met het sfeervolle Anton Pieck Museum en het Voerman Museum in Hattem.

Door de opdrachten te volgen, doorliepen zij beide musea en leerden ze met andere ogen naar een aantal kunstwerken te kijken. Daarbij mochten ze hun eigen creativiteit laten zien. Natuurlijk was er voor ieder kind na afloop een presentje en kregen ze de gelegenheid om gekleed als een ‘echte kunstenaar’ op de foto te gaan in de sprookjesachtige binnentuin!