Anton Pieck Museum ondergaat facelift

Het Anton Pieck Museum in Hattem heeft een korte sluitingsperiode in januari gebruikt om het museum te restylen.

De entreehal werd verfraaid met een prachtige nieuwe wand om de bezoekers welkom te heten met de titel “Stap binnen in de wereld van Anton Pieck”. De koffiehoek werd vernieuwd en de bovenzaal werd voorzien van zwevende wanden met led-verlichting, net zoals op de begane grond al het geval is. Door deze restyling heeft het museum een belangrijke stap gezet in het nog beter kunnen presenteren van werken van belangrijke illustratoren.

Naast de vaste tentoonstelling op de begane grond en in het souterrain, wordt momenteel de bovenverdieping gebruikt voor de expositie over de boekillustraties van Thé Tjong-Khing. Deze tentoonstelling loopt nog tot en met april 2013.Vanaf mei tot en met augustus 2013 worden alle tekeningen van Charlotte Dematons voor het boek “Nederland” tentoongesteld. Het boek waarmee zij veel publiciteit verkregen heeft.

Vanaf september 2013 tot en met april 2014 zal Menno Balm in het Anton Pieck Museum exposeren. Hij is auteur en tevens illustrator van het boek “Rembrandts Huys”. Dit boek zal in april 2013 verschijnen. Het Anton Pieck Museum is er trots op deze illustraties al zo spoedig na de verschijning van het boek te kunnen tonen aan het grote publiek.